Закон України "Про освіту",ст. 41

Лист ДСЯОУ від 25.05.2019 №01/01-22/1333 "Щодо окремих питань формування системи забезпечення якості освіти"

Наказ МОН від 30.11.2020 № 1-11/71 "Про затвердження методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти"

Наказ від 16.01.2020 № 54 "Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти"

ECERS -3: Шкала оцінювання якості освіти в закладах дошкільної освіти

Для глибшого розуміння, внутрішня система забезпечення якості освіти — це сукупність умов, процедур та заходів у закладі, що забезпечують ефективність освітніх і управлінських процесів.

Внутрішня система реалізується на таких засадах:

  • орієнтація на замовника послуг (дітей та їхніх батьків), завоювання його довіри;
  • цілепокладання відповідно до визначених напрямів розвитку закладу та створення умов для задіяння всіх працівників до забезпечення якості дошкільної освіти;
  • взаємопов’язаність процесів діяльності закладу;
  • зорієнтованість на поліпшення показників освітнього процесу, підвищення задоволеності батьків, здатність прогнозувати внутрішні й зовнішні ризики та реагувати на них; прийняття управлінських рішень на основі фактичних даних та розуміння причинно-наслідкових зв’язків і ймовірності непередбачуваних наслідків;
  • управління всіма зацікавленими сторонами, щоб оптимізувати їхній вплив на діяльність закладу.

/Files/images/IMG_5049.jpeg

Вступ

Дошкільна освіта – перша ланка в системі освіти України. На сьогодні доведено її пріоритетність як фундаменту цілісної неперервної освіти. Від якості цього фундаменту, закладеного в перші роки життя, залежить динаміка особистісного зростання дитини, її життєві установки та світосприйняття, отже, і рівень сукупного інтелекту та духовності нації.

Сучасна система дошкільної освіти вимагає нових ефективних підходів до організації роботи закладу дошкільної освіти, його взаємодії із сім’єю і початковою школою, наголошує на ефективність процесів соціалізації та індивідуалізації розвитку особистості дошкільника, орієнтацію на творчість як пріоритет.

Стратегія розвитку комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 320 Харківської міської ради» визначає основні напрями, пріоритети, завдання, що спрямовані на підвищення якості освітньої діяльності, та їх реалізацію засобами кадрової, соціальної політики, управлінням і фінансуванням, структурними і змістовними змінами в розвитку освітньо-виховної системи ДНЗ, враховує потреби сучасного українського суспільства.

Визнання необхідності свідомого управління змінами, їх передбачення, регулювання, пристосування до змінюючих зовнішніх умов прискорює процес оновлення діяльності в ДНЗ. Тому питання суттєвих змін до деяких підходів до планування діяльності закладу дошкільної освіти потребує значного корегування. Потребує оновлення навчальної бази закладу, поширення використання інтерактивних форм впливу на педагогічний процес; організація навчання дітей за методиками та технологіями, які активізують розумову діяльність і творчо організовують освітній простір.

На сучасному етапі плідна співпраця усіх учасників освітньо-виховного процесу набуває найактуальнішого змісту, насамперед по створенню та оптимізації гармонійного розвивального середовища для дорослих і дітей.

Стратегія зумовлює модернізацію факторів, від яких залежить якість освітньо-виховного процесу, зміст, методи, форми навчання і виховання, систему контролю і оцінювання, управлінські рішення, взаємовідповідальність учасників освітньо-виховного процесу. Вона скеровує учасників освітньо-виховного процесу до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, суспільства та держави на засадах європейських вимірів якості освіти.

Стратегія містить комплекс методичних, матеріально-технічних, управлінських проектів із визначенням шляхів їх реалізації та джерел фінансування. У ній максимально враховано суспільні потреби батьків щодо рівня освіти, розвиток науково-інформаційних технологій, досягнення в галузі педагогічних новацій.

Стратегія розвитку закладу дошкільної освіти № 320 на 2021-2026 роки покликана суттєво покращити матеріально-технічне забезпечення закладу.

Паспорт Стратегії розвитку ДНЗ:

Назва Стратегія розвитку комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 320 Харківської міської ради»
Тип Стратегія розвитку
Підстава для розробки стратегії Необхідність удосконалення змісту діяльності закладу дошкільної освіти для підвищення якості освітньої діяльності
Нормативно-правова база Конституція України; Закони України: - «Про освіту», - «Про дошкільну освіту». - «Про охорону дитинства»; «Про захист персональних даних». Постанова Кабінету Міністрів України: від 27.08.2010 № 785 «Про затвердження Державної цільової соціальної програми розвитку позашкільної освіти на період до 2014 року». Розпорядження Кабінету Міністрів України: від 27.08.2010 № 1721-р «Про схвалення Концепції Державної цільової програми розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року»; Накази Міністерства освіти і науки України: - від 13.09. 2010 № 868 «Про виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 785»; - від 01.10.2010 № 912 «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивної освіти». Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 № 305), Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234) Гранично допустиме навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446) Базовий компонент дошкільної освіти в Україні, а також інструктивно-методичні рекомендації МОН України
Замовник Управління освіти адміністрації Холодногірського району Харківської міської ради
Розробник Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №320 Харківської міської ради»
Керівник Пороговська І.О.
Авторський колектив Завідувач Пороговська І.О., вихователь-методист Нікітіна О.С., спеціаліст першої категорії
Учасники стратегії Управління освіти адміністрації Холодногірського району Харківської міської ради, педагогічний колектив закладу, громадські організації та сім’ї вихованців закладу дошкільної освіти
Мета Створення сучасного освітнього простору у закладі дошкільної освіти, що забезпечить потреби дітей у якісній освіті та потреби педагогів у розвитку власної професійної компетентності
Завдання -створити належні умови для формування здоров’язбережувального середовища в закладі;
-створити належні умови для функціонування закладу дошкільної освіти, для забезпечення розвитку, навчання та виховання дітей, для реалізації інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників шляхом впровадження інноваційних технологій, сучасних методик
-забезпечити якісне управління освітньо-виховним процесом та системне підвищення якості дошкільної освіти на інноваційній основі;
-оптимізувати роботу з батьками та громадськістю
Термін реалізації 2021-2026 роки
Етапи реалізації · Організаційно-проектувальний етап січень 2021-серпень 2021 Розробка Стратегії, розробка Концепції розвитку закладу дошкільної освіти, визначення основних стратегій, заходів і механізмів розвитку (інноваційних проектів); Виявлення ресурсів (людських, матеріально-технічних, фінансових) реалізації програми. · Етап реалізації Програми вересень 2021-грудень 2026 Практична реалізація інноваційних проектів Стратегії; організація моніторингового спостереження за результатами; координація дій. · Аналітико-прогнозуючий етап січень 2026 - грудень 2026 Аналіз результатів впровадження Стратегії розвитку закладу; визначення перспектив подальшої життєдіяльності закладу.
Ресурсне забезпечення Розробка та реалізація механізмів залучення додаткових фінансових та матеріальних ресурсів з метою удосконалення матеріально-технічної бази закладу; підвищення якості надання освітніх послуг, формування іміджу закладу.
Структура Паспорт Стратегії розвитку Вступ. Інформаційно-аналітична довідка про діяльність комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 320 Харківської міської ради» Проект «Здоров’язбережувальне середовище» Проект «Кадри» Проект «Науково-методичне середовище» Проект «Виховання і розвиток особистості дитини» Проект «Педагог – діти - батьки»
Орієнтовні обсяги фінансування 10000 гривень
Очікуванні результати Основними результатами Програми розвитку закладу дошкільної освіти будуть системні позитивні зміни в його діяльності, зокрема: - створені соціально-сприятливі умови для здобуття дошкільної освіти; - сформоване свідоме ставлення дітей до власного здоров’я та здоров’я інших людей як найвищої соціальної цінності; - забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду; - у дітей сформовані вміння та навички, необхідні для продовження освіти в школі; - підвищення рівня фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі; - раціонально використовуватимуться освітні інновації, ідеї передового педагогічного досвіду, розроблятимуться власні педагогічні технології, що сприятимуть підвищенню якості освітнього процесу; - створені сприятливі умови для підвищення науково-теоретичної, методичної та психологічної підготовки педагогічних працівників; - буде покращена матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти; - досягнення педагогічним колективом високої якості освітнього процесу та його результатів, що відповідають кращим зразкам і відповідним стандартам; -буде забезпечена активна участь громадськості, батьків до формування освітньої політики закладу.
Контроль, корекція й оцінювання Стратегії Системний моніторинг реалізації Стратегії та її фінансування; участь батьків і громадськості у незалежному оцінюванні якості освіти

I

ПОЛОЖЕННЯ

про внутрішню систему забезпечення якості освіти

в комунальному закладі «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 320 Харківської міської ради»

1.Загальні положення

Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в комунальному закладі «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 320 Харківської міської ради» розроблено відповідно до вимог Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145 – VIII, Закону України «Про дошкільну освіту» від 06.09.2018, Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 № 305), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234), Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446), Базового компоненту дошкільної освіти в Україні, а також інструктивно-методичним рекомендаціям МОН України, Статуту закладу та регламентує систему забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти (систему внутрішнього забезпечення якості освіти, далі ЗЯО) у закладі дошкільної освіти.

Основними документами, що визначають критерії якості дошкільної освіти, є Державний стандарт дошкільної освіти – Базовий компонент дошкільної освіти, освітня програма для дітей від 2 до 7 років «Дитина», що розкриває зміст його реалізації в кожному віковому періоді розвитку дошкільника, парціальні програми для реалізації змісту варіативної складової дошкільної освіти.

Колегіальним органом управління ЗДО № 320, який визначає систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, є педагогічна рада.

Положення поширюється на діяльність всіх педагогічних працівників, що здійснюють освітню діяльність, в тому числі педагогічних працівників, які працюють за сумісництвом.

Заклад дошкільної освіти працює у взаємодії з усіма зацікавленими суб’єктами, до яких відносяться:

· здобувачі освіти та їх батьки;

· педагогічний персонал закладу дошкільної освіти;

· засновник –Управління освіти адміністрації Холодногірського району Харківської міської ради;

· громадськість.

2.Принципи забезпечення якості освіти

Стратегія (політика) в комунальному закладі «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 320 Харківської міської ради» базується на принципах:

· відповідності Базовому компоненту дошкільної освіти;

· системності в управлінні якістю освітнього процесу;

· принципу демократизації та гуманізації педагогічної діяльності;

· наступності і перспективності між дошкільною та початковою освітою;

· відкритості інформації про діяльність закладу дошкільної освіти.

3.Мета і завдання внутрішньої системи забезпечення якості освіти

Мета внутрішньої системи забезпечення якості освіти закладу складається в об’єднанні й інтеграції організаційних, методичних, кадрових зусиль і ресурсів ЗДО для забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду, досягнення педагогічним колективом високої якості освітнього процесу та його результатів, що відповідають кращим зразкам і відповідним стандартам.

Основні завдання внутрішньої системи забезпечення якості освіти передбачають розробку та дотримання в закладі вимог до визначення якісних результатів із наступних напрямків:

· збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дітей;

· розвиток творчих здібностей дітей;

· формування особистості дитини, її національної свідомості та патріотичних почуттів;

· розвиток мовленнєво-комунікативних здібностей у дітей дошкільного віку;

· досягнення соціально закріпленого результату (заданої норми, вимог до розвиненості, навченості та вихованості) відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти.

4. Критерії ефективності внутрішньої системи

Критеріями ефективності внутрішньої системи забезпечення якості освіти є:

4.1. відповідність досягнень здобувачів освіти державним вимогам до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дитини 6 (7) років, сумарного кінцевого показника набутих дитиною компетенцій перед її вступом до школи;

4.2. відповідність узагальнених показників результату освітньої роботи (сформованість певного виду компетенцій) змісту освітніх ліній, визначених інваріантною складовою Базового компонента дошкільної освіти;

4.3. ефективність реалізації варіативної складової змісту дошкільної освіти відповідно до індивідуальних інтересів і потреб дітей, запитів і побажань батьків, наявних умов розвитку дошкільників;

4.4. якісний склад та ефективність роботи педагогічних працівників;

4.5. показник наявності освітніх, методичних і матеріально-технічних ресурсів для забезпечення якісного освітнього процесу.

5.Забезпечення якості освіти в закладі дошкільної освіти передбачає здійснення таких процедур та заходів:

· посилення кадрового потенціалу закладу та підвищення педагогічної майстерності, кваліфікації педагогічних працівників;

· удосконалення планування освітньої діяльності;

· використання в освітній роботі інформаційно-комунікаційних технологій;

· підвищення рівня розвитку, знань та умінь здобувачів освіти;

· забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу в ЗДО;

· забезпечення відкритості інформації про діяльність закладу дошкільної освіти;

· розвиток інформаційних систем з метою підвищення ефективності управління освітнім процесом.

5.Характеристика чинної внутрішньої системи забезпечення якості освіти в комунальному закладі «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 320 Харківської міської ради»

Зміст внутрішньої системи забезпечення якості освіти закладу формується та реалізується за напрямами:

«Освітнє середовище закладу дошкільної освіти»,

«Здобувачі дошкільної освіти»,

«Фахова діяльності педагогічних працівників закладу дошкільної освіти», «Управлінські процеси закладу дошкільної освіти».

5.1.Напрям « Освітнє середовище закладу дошкільної освіти»

5.1.1.Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці:

Одним із основних елементів забезпечення якості освітнього є наявність відповідних ресурсів (кадрових, матеріально-технічних, навчально-методичних та інформаційних) та ефективність їх застосування.

Заклад дошкільної освіти забезпечений навчальними та іншими приміщеннями з відповідним обладнанням для забезпечення освітнього процесу та життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти. Приміщення і територія закладу дошкільної освіти є безпечними та комфортними для навчання та праці.

У закладі створюються умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я здобувачів освіти, наявне спортивне обладнання та інвентар для розвитку рухових якостей здобувачів дошкільної освіти. Фізкультурно-оздоровча робота проводиться з усіма учасниками освітнього процесу з питань здорового способу життя, загартування, раціонального харчування; забезпечується медичне обслуговування дітей, у разі потреби надається невідкладна домедична допомога; у закладі вживаються заходи щодо дотримання протиепідемічного режиму, здійснюється медико-педагогічний контроль за організацією фізичного виховання.

Здобувачі дошкільної освіти та працівники закладу освіти обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в надзвичайних ситуаціях й дотримуються їх.

Працівники закладу обізнані з правилами поведінки в разі нещасного випадку зі здобувачами освіти та працівниками закладу освіти чи раптового погіршення їх стану здоров’я і вживають необхідних заходів у таких ситуаціях.

У закладі харчування здобувачів освіти здійснюється з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог, виконанням натуральних норм; створюються умови для якісного харчування здобувачів дошкільної освіти.

Працівники та батьки вихованців вважають освітнє середовище безпечним і психологічно комфортним.

5.1.2.Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації:

Заклад дошкільної освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу в дитячому садку.

Правила поведінки учасників освітнього процесу в закладі освіти забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, прав і свобод людини.

Керівник та працівники закладу дошкільної освіти дотримуються вимог нормативно-правових документів щодо виявлення ознак булінгу та іншого насильства, дотримуються порядку реагування на їх прояви.

5.1.3.Формування розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору:

Приміщення та територія закладу дошкільної освіти облаштовуються з урахуванням принципів універсального дизайну та розумного пристосування: предметно-розвивальне середовище відповідає віковим особливостям здобувачів дошкільної освіти, мотивує їх до оволодіння різними видами компетенцій та практичними навичками здорового способу життя.

У закладі дошкільної освіти створено простір інформаційної взаємодії та соціально-культурної комунікації учасників освітнього процесу.

5.2.Напрям «Здобувачі дошкільної освіти»

5.2.1.Дотримання вимог Базового компоненту дошкільної освіти та організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти:

У закладі дошкільної освіти створюються належні умови для реалізації інваріантної та варіативної складових Базового компоненту дошкільної освіти. Освітній процес в закладі здійснюється за освітньої програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина», яка сприяє набуттю дитиною різних компетенцій відповідно до освітніх ліній, визначених інваріантною складовою БКДО.

У закладі дошкільної освіти забезпечується дотримання вимог до розпорядку дня та навчання, організації життєдіяльності, рухової активності дітей, гранично допустиме навчальне навантаження на здобувача дошкільної освіти відповідає віковій групі.

5.2.2.Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача дошкільної освіти:

У закладі дошкільної освіти здійснюється аналіз результатів навчання здобувачів освіти. Оцінювання здобувачів освітиздійснюється шляхом моніторингу і узагальнення його результатів за освітніми лініямиБазового компоненту дошкільної освіти.

Педагогічні працівники закладу дошкільної освіти, здійснюючи моніторингові дослідження щодо рівня розвитку компетенцій дошкільників, використовують підготовлений інструментарій (анкети, кваліметричні моделі, діагностичні карти), оцінюють результативність освітнього процесу та виявляють фактори, що впливають на його ефективність.

Показниками ефективності освітнього процесу, якості надання освітніх послуг можуть бути:

· % здобувачів освіти, які мають достатній і високий рівень компетентності;

· позитивна динаміка розвитку дітей, засвоєння дітьми вимог освітньої програми;

· відповідність узагальнених показників результату освітньої роботи (сформованість певного виду компетенцій) змісту освітніх ліній, визначених інваріантною складовою Базового компонента дошкільної освіти;

· відповідність досягнень здобувачів освіти державним вимогам до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дитини 6 (7) років, сумарного кінцевого показника набутих дитиною компетенцій перед її вступом до школи.

Результати моніторингу узагальнюються педагогічними працівниками та відображаються у текстовому, табличному та графічному вигляді. Саме освітній моніторинг допомагає відстежити динаміку змін в освітній системі, спрямувати її розвиток на запланований результат.

5.3.Напрям «Фахова діяльність педагогічних працівників»

5.3.1.Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування різних компетентностей здобувачів дошкільної освіти:

Педагогічні працівники планують свою діяльність, дотримуючись видів та форми запису планів, що розглядалися та були схвалені педагогічною радою (за режимними моментами, додержуючись блочно-тематичного принципу, форма запису – текстова) та об’єктивно аналізуючи результативність своєї діяльності.

Педагогічні працівники застосовують сучасні технології та методики в освітньому процесі (ТРВЗ технологія, методика з фізичного виховання М.М.Єфименка, проблемно-ігрова технологія з логіко-математичного розвитку, методика Т.О.Ткаченко, коректурні таблиці Н.Гавриш та ін.), що спрямовані на формування ключових компетентностей та наскрізних умінь відповідно до освітніх ліній, визначених інваріантною складовою Базового компонента дошкільної освіти. По мірі можливості (наявність електронних засобів) педагоги використовують інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі; використовують освітні ресурси (електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, веб-сайти, блоги тощо).

Педагогічні працівники сприяють популяризації державної мови - освітній процес здійснюють державною мовою, збагачують та активізують словник дітей , формують навички культури мовлення та виховують у них бажання спілкуватися рідною мовою; сприяють також формуванню суспільних цінностей у здобувачів освіти у процесі їх навчання, виховання та розвитку.

5.3.2.Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників:

Основними критеріями оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників у закладі дошкільної освіти є:

· стан забезпечення кадрами відповідно фахової освіти;

· професійний рівень педагогічних працівників;

· результати атестації;

· систематичність підвищення кваліфікації;

· наявність педагогічних звань, почесних нагород;

· наявність авторських програм, посібників, методичних рекомендацій, статей тощо;

· участь в експериментальній діяльності;

· результати освітньої діяльності;

· показник плинності кадрів.

Педагогічні працівники закладу дошкільної освіти забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації, обирають різні форми і напрямки підвищення рівня своєї професійної кваліфікації, беруть участь у роботі творчої групи ЗДО.

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється за такими видами:

- довгострокове підвищення кваліфікації (курси при КВНЗ «ХАНО»);

- короткострокове підвищення кваліфікації: семінари, семінари-практикуми, тренінги, конференції, майстер-класи, «круглі або проблемні столи» тощо.

Показником педагогічної майстерності та результативності діяльності педагогічних працівників є їх атестація. Атестація педагогічних працівників є обов’язковою і здійснюється один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників.

Щорічний план підвищення кваліфікації та проведення атестації педагогічних працівників затверджує педагогічна рада закладу дошкільної освіти.

Педагогічні працівники під час впровадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності дотримуються академічної доброчесності, сприяють дотриманню академічної доброчесності здобувачами освіти.

5.3.3.Методичне забезпечення закладу дошкільної освіти:

У закладі функціонує методичний кабінет, у якому наявні методична література, періодичні фахові видання «Дошкільне виховання», «Палітра педагога», «Вихователь-методист дошкільного закладу», «Дошкільний навчальний заклад», методичні розробки, конспекти занять, картотеки дидактичних ігор для усіх вікових груп тощо. Діяльність методичного кабінету ЗДО спрямована на реалізацію завдань закладу, підвищення якості освітнього процесу та професійної компетентності педагогів, надання їм методичної допомоги. Інформаційно-просвітницький простір є доступним, сучасним, змістовним, сприяє задоволенню потреб учасників освітнього процесу.

5.3.4.Налагодження співпраці з батьками, працівниками закладу дошкільної освіти:

Педагогічні працівники закладу співпрацюють з батьками вихованців з питань розвитку, навчання та виховання дітей, дотримуючись принципів взаємоповаги, взаємодовіри, взаєморозуміння, співпраці.

В закладі працює консультативний центр «Сім’я» для батьків і дітей, які не охоплені дошкільною освітою, з метою надання їм (або законним представникам) консультативної допомоги з різних питань виховання і навчання дітей, сприяття їх соціалізації та комунікації.

У закладі дошкільної освіти педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства.

5.4.Напрям «Управлінські процеси закладу дошкільної освіти»

5.4.1.Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань:

У закладі дошкільної освіти затверджено стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності. Програма розвитку ЗДО відповідає особливостям і умовам його діяльності.

План роботи закладу дошкільної освіти реалізує стратегію його розвитку та актуальні завдання, висвітлює всі напрямки діяльності.

У закладі освіти здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти.

5.4.2.Фрмування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм:

Керівництво закладу дошкільної освіти сприяє створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємну довіру.

Заклад дошкільної освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах.

5.4.3.Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників:

Керівник закладу дошкільної освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису, з урахуванням вимог чинного законодавства.

Керівник закладу дошкільної освіти за допомогою системи матеріального та морального заохочення мотивує педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності.

Керівництво закладу дошкільної освіти сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників.

5.4.4.Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою:

У закладі дошкільної освіти створюються умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу.

Управлінські рішення приймаються з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу.

Керівництво закладу дошкільної освіти створює умови для розвитку громадського самоврядування.

Керівництво закладу дошкільної освіти сприяє виявленню громадської активності та ініціативи учасників освітнього процесу, їх участі в житті місцевої громади.

5.4.5.Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності:

Заклад дошкільної освіти впроваджує політику академічної доброчесності. Керівництво закладу дошкільної освіти сприяє формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції.

Кiлькiсть переглядiв: 72