Аналіз роботи педагогічного колективу ЗДО № 320

у 2022/2023 навчальному році

1.1.Загальні відомості про умови функціонування ЗДО № 320

З урахуванням реалій сьогодення та дії правового режиму воєнного стану, в умовах воєнного стану зазнала змін і організація роботи ЗДО.

№ з/п Відомості
1 Повна назва закладу Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 320 Харківської міської ради»
2 Адреса, телефон Харків, 61177, вул.Золочівська 10, т-н 372-13-26
3 ПІБ директора ЗДО Пороговська Інна Олександрівна
4 ПІБ вихователя-методиста Нікітіна Олена Степанівна
5 Кількість вихованців: 105
6 Кількість груп: 6
-раннього віку 1
-передшкільного віку 5
7 Режим роботи груп:
- 9 год. 4 групи
-10,5 год. 1 група дошкільного віку
-12 год. 1 група дошкільного віку
8 Мова навчання українська
9 Кількість педагогічних працівників 10

Приміщення дошкільного закладу функціонює з 1965 року, розраховано на 6 груп.

1.2.Кадрове забезпечення

Заклад дошкільної освіти забезпечений кваліфікаційними педагогічними кадрами, які постійно підвищують свій професійний рівень. Всього в ЗДО працює 10 педагогів, серед них:

- директор – 1;

- вихователь-методист – 1;

- музичний керівник – 1;

- практичний психолог – 1;

- вихователі – 6.

Склад педагогів за рівнем освіти:

- з вищою освітою – 10ч. (100%),

-з вищою освітою першого (бакалаврського) рівня – 5ч. (50%),

-з вищою освітою другого (магістерського) рівня – 5ч. (50%).

1. Діаграма складу педагогічного колективу за рівнем освіти

За рівнем кваліфікаційного рівня у закладі дошкільної освіти педагоги мають такі кваліфікаційні категорії:

«спеціаліст першої категорії» – 5ч. (50%)

без категорії – 5ч. (50%)

2.Діаграма фахового рівня педагогічного колективу

3.Діаграма складу педагогів за стажем роботи

Педагогічний колектив у цілому працездатний, спроможний виконувати поставлені перед ним задачі.

1.3.Аналіз методичної роботи.

Усі педагоги дошкільного закладу під час воєнного стану перебували та перебувають у м. Харкові, тому була можливість проводити методичну роботу з педагогами очно та дистанційно. Методична робота була спрямована на підвищення теоретичного рівня й фахової майстерності педагогів для вирішення конкретних педагогічних проблем з питань організації освітнього процесу відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти.

Щотижнево з педагогами проводились групові форми роботи (проблемні семінари, консультації), на яких обговорювались питання загального та індивідуального розвитку дітей, якість організації освітньо-виховного процесу педагогами.

Для підвищення фахової компетентності вихователів протягом навчального року проводились такі форми методичної роботи:

· Консультації:

- «Методичні рекомендації про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти 1 2022/2023 навчальному році» (лист МОН України від 27.07.2022 № 1/8504-22) - вересень 2022;

- перегляд вебконсультації «Актуальні питання діяльності ЗДО у 2022/2023 навчальному році» (КЗ «ХАНО») - вересень 2022;

- «Організація просвітницької роботи серед батьків та дітей щодо забезпечення безпеки під час воєнного стану» (жовтень 2022);

-«Правове виховання як важлива складова патріотичного виховання дошкільників» (грудень 2022);

-онлайн-консультація «Основні напрями реформи в дошкільній освіті» (на основі матеріалів Китиченко Т.С. – викладача КВНЗ «ХАНО») – січень 2023;

-«організаційно-методичні вказівки з підготовки населення Харківської області до дій у надзвичайних ситуаціях на 2023 рік» (лист Департаменту освіти Харківської міської ради від 02.02.2023 № 01-22/217/1-22) –лютий 2023;

- «Самоосвіта педагога – одна зі складових його професійної компетентності» (лютий 2023);

- «Про Концепцію безпеки закладів освіти» (розпорядження КМУ від 07.04.2023 № 301-р);

- «Про організацію та проведення заходів з питань безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу під час літніх канікул» (лист МОН України № 1/6900-23 від 16.05.2023).

· Онлайн-бесіди, вебінари:

- онлайн-бесіда «Як організувати та провести заняття з дітьми у дистанційному форматі» (на основі презентації КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» (вересень 2022);

- онлайн-бесіда «Ненасильницька комунікація в умовах освітнього процесу ЗДО як шлях до успішної співпраці між вихователем та дітьми» (на основі презентації Заліської О.М.- ст.викладача кафедри методики дошкільної та початкової освіти КВНЗ «ХАНО») – жовтень 2022;

- вебінар «Як підготувати дитину до шкільного життя» (КЗ «ХАНО»);

- онлайн-бесіда з вихователями старших груп «Реалізація принципу наступності між дошкільною та початковою освітою через розвиток творчих здібностей дітей в умовах дистанційної освіти» (на основі матеріалів презентації КЗ «ХАНО») – листопад 2022;

- онлайн-бесіда «Про виконання плану підготовки до атестації педагогів, які атестуються у 2022/2023 навчальному році» (січень 2023);

- вебінар «Дитячі страхи: від норми до патології. Педагогічна підтримка» (лютий 20223);

«Організація просвітницької роботи серед батьків та дітей щодо забезпечення безпеки під час воєнного стану» (березень 2023);

- онлайн-бесіда «Т.Г.Шевченко - поет, художник».

· Семінари:

- «Формування у дошкільників навичок культури спілкування і ефективної взаємодії з іншими дітьми, дорослими» (жовтень 2022);

- «Розвиток комунікативної культури педагогів в сучасному закладі дошкільної освіти» (жовтень 2022);

- презентація «Реалізація принципу наступності між дошкільною та початковою освітою через розвиток творчих здібностей дітей в умовах дистанційної освіти» (КЗ «ХАНО») – листопад 2022;

- онлайн-семінар (ЗДО № 29) «Дистанційне навчання дошкільників в умовах воєнного стану» (травень 2023).

· Майстер-клас:

- «Руками творяться дива» (виготовлення прикрас для ялинки) – грудень 2022.

· Перегляд методичної літератури:

- «Формування творчої особистості дитини» (березень 2023);

- ознайомлення зі статтями журналів «Дошкільне виховання» №1-2, 2023 (березень 2023).

Цікаво й змістовно були проведені педагогічні ради, на яких були присутні майже усі педагоги дошкільного закладу:

- педагогічна рада № 1: «Шляхи організації освітнього процесу, спрямованого на всебічний розвиток» (31.08.2022);

-педагогічна рада № 2: «Формування соціально громадянської компетентності та трудової культури як важливих складових всебічного розвитку особистості дитини» (09.12.2022);

-педагогічна рада № 3: «Про розвиток мовленнєво-комунікативних та творчих здібностей дітей» (10.02.2023);

- педагогічна рада № 4: «Підведення підсумків роботи педагогічного колективу» (25.05.2023).

Тематика педагогічних рад відповідала ключовим завданням на навчальний рік. Проведені педради відзначались актуальністю, науковістю та педагогічною доцільністю тематики та інноваційним підходом до їх проведення через використання інтерактивних форм та методів роботи.

Також протягом навчального року вихователям постійно надавалась інформація про проведення онлай-семінарів, презентацій, що були організовані викладачами КВНЗ «ХАНО» та проводились обговорення щодо їх змісту.

Стимулюванню цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності освітньо-виховного процесу сприяє атестація, Атестація педагогічних працівників дошкільного закладу проводилася згідно з перспективним планом.

Для педагогів дошкільного закладу Стельмах Т.М., Северін Н.І., Білик В.В. атестаційною комісією у 2022 році було прийнято рішення про перенесення їх атестації на один рік, тобто на 2023 рік, а музичний керівник Табашник І.В. згідно плану повинна проходити атестацію у 2023 році.

Таким чином у 2022/2023 навчальному році пройшли атестацію 4 педагога:

1.Вихователь Стельмах Т.М. - відповідність займаній посаді, присвоєння 11-го тарифного розряду;

2.Вихователь Білик В.В. – відповідність займаній посаді, раніше присвоєному 10-му тарифному розряду;

3.Вихователь Северін Н.І. - відповідність займаній посаді, раніше присвоєному 11-му тарифному розряду;

4.Музичний керівник Табашник І.В. – відповідність займаній посаді, раніше присвоєному 9-му тарифному розряду.

План проведення атестації у 2022/2023 році був виконаний.

1.4. Робота психологічної служби

Війна перевернула дитинство наших малят, порушила звичну роботу дошкільного закладу, але з міркувань безпеки психологічна служба ДНЗ працювала й працює за дистанційною формою освіти.

Протягом навчального року діяльність практичного психолога включала в себе ряд форм і методів роботи з дітьми, педагогами, батьками з урахуванням воєнного стану.

Робота психолога була спрямована на оволодіння педагогами елементарних навичок подолання тривожності, нападів панічної атаки, вміння переспрямувати увагу конкретної дитини або дітей на позитивні явища, зацікавити їх, знайти елементарні способи піднесення їхнього настрою, елементарні способи розслаблення дитини у стані нервового напруження.

Також працівникам ЗДО було запропоновано пройти безоплатний курс підвищення кваліфікації «Перша психологічна допомога учасникам освітнього процесу під час і після завершення воєнних дій».

Практичним психологом проводились тренінги та психогімнастика для зняття чи значного зменшення нервово-емоційного напруження у дітей та членів колективу.

Протягом навчального року для батьків проводились онлайн-консультації:

- «Як заспокоїти дітей під час війни» (вересень 2022);

- «Правила підтримки, якщо родина евакуюється з дитиною» (жовтень 2022);

- «Рекомендації для населення під час воєнного стану» (психолого-педагогічний супровід дітей дошкільного віку) – листопад 2022);

- «Як говорити про війну та повітряну тривогу з дітьми» (грудень 2022);

- «Фізична безпека дітей під час війни» (березень 2023);

- «Онлайн-садочок НУМО» (заняття з дітьми ) –травень 2023.

Для батьків вихованців, з метою оволодіння елементарними навичками самодопомоги, психологічної дитині/дорослому у стані стресу, було запропоновано переглянути «Цикл вебінарів за підтримки дитячого фонду ООН ЮНІСЕФ у співпраці з ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України та громадською організацією «ЛаСтрадаУкраїна».

За потребою здійснювалися індивідуальні онлайн-консультації для батьків.

1.5. Робота з батьками вихованців ЗДО

Впродовж 2022/2023 навчального року педагогічний колектив працював та продовжує працювати у тісному контакті з батьками.

У час воєнної небезпеки педагоги й батьки вихованців ЗДО намагаються об’єднувати свої зусилля, налагоджують співпрацю і дії злагоджено.

Консультування батьків проводилось дистанційно. Тематика консультацій була спрямована на подолання тривожності, зняття нервового напруження та зберігання психологічної рівноваги, на оволодіння елементарними навичками самодопомоги та психологічної допомоги дитині, на вміння правильно діяти під час повітряної тривоги, реально оцінювати загрозу та не піддаватися інформаційному хаосу. З батьками вихованців проводились онлайн-консультації та онлайн -бесіди на теми:

- «Фізична безпека дітей під час війни» (вересень 2022);

- «Пам’ятка для батьків у час воєнної небезпеки» (жовтень 2022);

- «Як зайняти дитину, маючи лише папір та олівці» (листопад 2022);

- «Зберегти дітей – гуманітарна місія сьогодення» (підтримка дітей під час війни) – грудень 2022;

- «Діти повітряних тривог: захищаємо, підтримуємо, виховуємо» (січень 2023);

- «Цікаві дидактичні ігри для малят» (лютий 2023);

- «Небезпека під час війни» (березень 2023);

- «Будь те уважними та обережними!» (квітень 2023);

- «Лісова небезпека» (травень 2023).

Батьки вихованців активно залучались до участі у фотовиставках, фотоколажах, челенджах, конкурсах на теми:

- «Ми із спортом дружимо» (10.09.2022);

- «Мій тато – захисник України» (жовтень 2022);

- «Осінні фантазії» (жовтень 2022);

- «День доброти» (листопад 2022);

- «День хустинки» (07.12.2022);

- «День футболу» (10.12.2022);

- конкурс на кращу Новорічну листівку для наших захисників (грудень 2022);

- челендж «Щедрий вечір, добрий вечір» (січень 2023);

- челендж «Тільки в єдності наша сила» (січень 2023);

- участь у акції «Яким я бачу майбутнє України після перемоги» (лютий 2023);

- участь у марафоні «Добро починається з тебе» (лютий 2023);

- «Книга в подарунок» (квітень 2023);

- «Міжнародний день здоров’я» (квітень 2023);

- «День працівників пожежної охорони» (17.04.2023);

- «День сім’ї» (травень 2023);

- «День вишиванки» (травень 2023).

Протягом навчального року на сайті ЗДО оперативно та об’єктивно надавалася інформація для батьків та громадськості про його діяльність. Оновлення сайту здійснювалося постійно.

1.6. Аналіз адміністративно-господарської діяльності

Важливим аспектом функціонування закладу дошкільної освіти є стан приміщення, території, групових кімнат.

Заклад дошкільної освіти розрахований на 6 груп, групові приміщення відповідають санітарно-гігієнічним нормам, сучасним вимогам до їх естетизації.

Територія закладу має огорожу й захищену смугу по всьому периметру з одного ряду зелених насаджень, розміщено спортивний майданчик, який потребує реконструкції, щоб відповідати сучасним вимогам. Кожна група має окремий ізольований майданчик із зеленими насадженнями, але тіньові навіси є тільки на майданчику групи № 3.

Утримання та влаштування будівлі та території закладу відповідає санітарним нормам устрою й утримання закладів дошкільної освіти. Технічний стан будівлі задовільний.

Згідно інструктивно-методичним матеріалам щодо порядку підготовки закладу освіти до нового навчального року та опалювального сезону з питань цивільного захисту, охорони праці та безпеки життєдіяльності (лист МОНУ від 26.07.2022 № 1/8462-22), з правилами підготовки теплових господарств до опалювального періоду, з метою якісної підготовки теплових систем та електромереж до роботи у осінньо-зимовий період у закладі призначались відповідальні за підготовку ЗДО до роботи в осінньо-зимовий період, вживались необхідні заходи щодо безперебійного функціонування систем електро-, тепло-, водопостачання та водовідведення згідно з нормативними вимогами.

З метою зміцнення матеріально-технічного забезпечення та благоустрою території, створення безпечного предметно-розвивального середовища, безпечного проведення освітнього процесу та праці співробітників за позабюджетні та бюджетні кошти виконано наступні заходи:

· заміна труби системи опалення в групі № 1, у музичній залі;

· капітальний ремонт ганок групи № 5, № 3, харчоблоку;

· кронування дерев, обрізання кущів;

· висаджування квітів на клумбах;

· ремонт у музичному кабінеті, музичній залі:

· косметичний ремонт фойє біля музичної зали;

· ремонт фасаду (15м);

· фарбування ігрових майданчиків;

· фарбування пожежних драбин;

· косіння трави на території дошкільного закладу в період травень-серпень 2023 року.

Поряд з цим заплановано проведення робіт, які необхідно здійснити:

-обладнати спортивний майданчик;

-провести ремонт спальної кімнати груп № 6, № 5.

Задля організованого початку нового навчального року, до початку експлуатації приміщень дошкільного закладу створені належні умови, які відповідають нормативним вимогам.

Таким чином, аналіз роботи ЗДО в 2022/2023 навчальному році показав, що в умовах воєнного стану співпраця всіх служб закладу є певними чинниками, які вплили на підвищення рівня професійної компетентності педагогів, на організацію освітнього процесу за допомогою дистанційної форми роботи з дітьми та їх батьками.

1.7 Пріоритетні завдання педагогічного колективу ЗДО № 320

на 2023/2024 навчальний рік та оздоровчий період

Керуючись Законом України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Концепцією національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 № 641), Положенням про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 № 305), Санітарним регламентом для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234), Гранично допустимим навантаженням на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446), Базовим компонентом дошкільної освіти (затвердженим наказом МОН України від 12.01.2021 № 33), завданнями освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина», з метою підвищення якості дошкільної освіти, враховуючи аналіз освітньої і методичної роботи у 2022/2023 навчальному році, досягнення і перспективи розвитку ЗДО, педагогічний колектив в 2023/2024 навчальному році буде спрямовувати свою діяльність на розв’язання основних пріоритетних завдань:

1. Вдосконалювати роботу спрямовану на охорону життя, збереження та зміцнення фізичного, психічного і соціального здоров’я дітей засобами фізичного виховання, шляхом формування навичок здорового способу життя та безпеки життєдіяльності.

2.Розвивати мовленнєво-комунікативні та творчі здібності дошкільників шляхом організації сучасного освітнього середовища закладу дошкільної освіти, сприятливого для формування гармонійно розвиненої особистості та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини за допомогою інноваційної технології ТРВЗ.

3.Продовжувати роботу з правової освіти дітей дошкільного віку як складову національно-патріотичного виховання.

4.Активізувати роботу з трудового виховання як важливу складову системи гармонійного розвитку дітей дошкільного віку шляхом спільної роботи з батьками.

Шляхи реалізації завдань:

· Блочно-тематичне планування роботи з дітьми.

· Організація предметно-розвивального середовища.

· Інтеграція різних видів діяльності.

· Використання в освітньому процесі інноваційних технологій.

· Співпраця з родинами вихованців.

Завдання педагогічного колективу на літній період 2024 року:

1.Оздоровчі завдання:

- створення оптимальних умов для зміцнення здоров’я вихованців, збереження їх життя та подальшого формування життєвої компетенції шляхом упровадження сучасних здоров’язбережувальних технологій;

- дотримання розпорядку дня з урахуванням чергування фізичних, психічних навантажень та відпочинку дітей, забезпечення максимального перебування їх на свіжому повітрі, відповідності тривалості сну віку дітей;

- оптимізація рухового режиму та самостійної ігрової діяльності дітей протягом дня як важливої складової фізичного розвитку дошкільників;

- забезпечення умов для загартування дитячого організму;

- організація збалансованого харчування та раціонального питного режиму.

2.Освітньо-виховні завдання:

- підвищення ефективності освітньої роботи з питань формування навичок здорового способу життя та знань і уявлень про основи безпеки життєдіяльності дітей;

- спрямувати роботу на активізацію пізнавальної діяльності дітей, формувати навички аналітичного спостереження, розширювати їх уявлення про навколишній світ та себе самих;

- збагачувати практичний досвід через залучення до різних видів дитячої діяльності – ігрової, рухової, пізнавальної, зображувальної, комунікативно-мовленнєвої, пошуково-дослідницької, трудової.

В наступному навчальному році педагогічний колектив закладу дошкільної освіти буде керуватись такими нормативно-правовими документами:

1. Закон України «Про освіту» (із змінами 25.09.2017 № 2145-VIII);

2. Закон України «Про дошкільну освіту» (із змінами 25.09.2017 № 2145-VIII);

3. Закон України «Про захист дитинства»;

4. Закон України «Про забезпечення функціонування української мови як державної;

5. Положенням про дошкільний навчальний заклад (затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 № 305);

6. Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234 «Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів»;

7. Наказ МОН України від 20.04.2015 № 446 «Про гранично допустиме навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності»;

8. Базовий компонент дошкільної освіти в Україні (затверджений наказом МОН України від 12.01.2021 № 33);

9. Декларація прав дитини (схвалена генеральною Асамблеєю ООН 20.11.1989);

10. Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності;

Інструктивно-методичні рекомендації Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі» від 26.07.2010 р. № 1.4/18-3082;

11. Лист МОН Україні від 03.07.2009 № 1/9-455 «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах»;

12. Концепція Національно-патріотичного виховання дітей та молоді (2009);

13. Лист МОН України від 25.07.2016 № 1/9-396 «Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах»;

14. Лист МОН України від 20.10.2016 № 1/9-561 «Щодо організації роботи дошкільних навчальних закладів по ознайомленню дітей із народними традиціями, святами та обрядами»;

15. Лист МОН України від 16.08.2010 № 1/9-563 «Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу»

16. Лист МОН України від 02.09.2016 № 1/9-454 «Про організацію роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах»;

17. Лист МОН України від 02.09.2016 № 1/9-456 «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах»;

18. Лист МОН України від 16.03.2012 № 1/9-198 «Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період»;

19. Лист МОН України від 28.05.2012 №1/9-413 «Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період»;

20. Лист МОН України від 11.10.2017 № 1/9-546 «Щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців»;

21. Лист МОН України від 04.10.2007 № 1/9-583 «Про систему роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні навчальні заклади».

22. Лист МОН України від 19.04.2018 № 1/9-249 «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти»;

23. Лист МОН України від 14.02.2019 №1/11-491 «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти»;

24. Лист МОН України від 09.12.2019 №1/9-750 «Щодо освітніх програм у закладах дошкільної освіти»;

25. Лист МОН України від 12.12.2019 № 1/9-765 «Щодо організації медико-педагогічного контролю на заняттях з фізкультури в закладах дошкільної освіти».

Зміст освітньо-виховного процесу в ЗДО

буде реалізовуватися відповідно до вимог чинної Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» (наук. кер.проекту – Огнев’юк В.О., авт.колектив – Беленька Г.В., Богініч О.Л., Богданець-Білоскаленко Н.І. та ін., нова редакція 2015р.)

у тому числі і парціальними програмами:

· «Про себе треба знати, про себе треба дбати» з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку Л.Лохвицька, Тернопіль: Мандрівець, 2014. — 120 с.;

· «Україна – моя Батьківщина», програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку (авт. – Кичата І. І., Каплуновська О. М., Палець Ю.М.; за наукового редагування Рейпольської О. Д.);

· «Казкова фізкультура», програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку (авт. - Єфименко М. М.)

· «Мудрі шахи», програма та методичні рекомендації з навчання дітей старшого дошкільного віку гри в шахи (В. В. Семизорова, О. І. Духновська, Л. Ю. Пащенко. – Тернопіль : Мандрівець, 2020).

Аналіз роботи педагогічного колективу ЗДО № 320

у 2022/2023 навчальному році

1.1.Загальні відомості про умови функціонування ЗДО № 320

З урахуванням реалій сьогодення та дії правового режиму воєнного стану, в умовах воєнного стану зазнала змін і організація роботи ЗДО.

№ з/п Відомості
1 Повна назва закладу Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 320 Харківської міської ради»
2 Адреса, телефон Харків, 61177, вул.Золочівська 10, т-н 372-13-26
3 ПІБ директора ЗДО Пороговська Інна Олександрівна
4 ПІБ вихователя-методиста Нікітіна Олена Степанівна
5 Кількість вихованців: 105
6 Кількість груп: 6
-раннього віку 1
-передшкільного віку 5
7 Режим роботи груп:
- 9 год. 4 групи
-10,5 год. 1 група дошкільного віку
-12 год. 1 група дошкільного віку
8 Мова навчання українська
9 Кількість педагогічних працівників 10

Приміщення дошкільного закладу функціонює з 1965 року, розраховано на 6 груп.

1.2.Кадрове забезпечення

Заклад дошкільної освіти забезпечений кваліфікаційними педагогічними кадрами, які постійно підвищують свій професійний рівень. Всього в ЗДО працює 10 педагогів, серед них:

- директор – 1;

- вихователь-методист – 1;

- музичний керівник – 1;

- практичний психолог – 1;

- вихователі – 6.

Склад педагогів за рівнем освіти:

- з вищою освітою – 10ч. (100%),

-з вищою освітою першого (бакалаврського) рівня – 5ч. (50%),

-з вищою освітою другого (магістерського) рівня – 5ч. (50%).

1. Діаграма складу педагогічного колективу за рівнем освіти

За рівнем кваліфікаційного рівня у закладі дошкільної освіти педагоги мають такі кваліфікаційні категорії:

«спеціаліст першої категорії» – 5ч. (50%)

без категорії – 5ч. (50%)

2.Діаграма фахового рівня педагогічного колективу

3.Діаграма складу педагогів за стажем роботи

Педагогічний колектив у цілому працездатний, спроможний виконувати поставлені перед ним задачі.

1.3.Аналіз методичної роботи.

Усі педагоги дошкільного закладу під час воєнного стану перебували та перебувають у м. Харкові, тому була можливість проводити методичну роботу з педагогами очно та дистанційно. Методична робота була спрямована на підвищення теоретичного рівня й фахової майстерності педагогів для вирішення конкретних педагогічних проблем з питань організації освітнього процесу відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти.

Щотижнево з педагогами проводились групові форми роботи (проблемні семінари, консультації), на яких обговорювались питання загального та індивідуального розвитку дітей, якість організації освітньо-виховного процесу педагогами.

Для підвищення фахової компетентності вихователів протягом навчального року проводились такі форми методичної роботи:

· Консультації:

- «Методичні рекомендації про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти 1 2022/2023 навчальному році» (лист МОН України від 27.07.2022 № 1/8504-22) - вересень 2022;

- перегляд вебконсультації «Актуальні питання діяльності ЗДО у 2022/2023 навчальному році» (КЗ «ХАНО») - вересень 2022;

- «Організація просвітницької роботи серед батьків та дітей щодо забезпечення безпеки під час воєнного стану» (жовтень 2022);

-«Правове виховання як важлива складова патріотичного виховання дошкільників» (грудень 2022);

-онлайн-консультація «Основні напрями реформи в дошкільній освіті» (на основі матеріалів Китиченко Т.С. – викладача КВНЗ «ХАНО») – січень 2023;

-«організаційно-методичні вказівки з підготовки населення Харківської області до дій у надзвичайних ситуаціях на 2023 рік» (лист Департаменту освіти Харківської міської ради від 02.02.2023 № 01-22/217/1-22) –лютий 2023;

- «Самоосвіта педагога – одна зі складових його професійної компетентності» (лютий 2023);

- «Про Концепцію безпеки закладів освіти» (розпорядження КМУ від 07.04.2023 № 301-р);

- «Про організацію та проведення заходів з питань безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу під час літніх канікул» (лист МОН України № 1/6900-23 від 16.05.2023).

· Онлайн-бесіди, вебінари:

- онлайн-бесіда «Як організувати та провести заняття з дітьми у дистанційному форматі» (на основі презентації КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» (вересень 2022);

- онлайн-бесіда «Ненасильницька комунікація в умовах освітнього процесу ЗДО як шлях до успішної співпраці між вихователем та дітьми» (на основі презентації Заліської О.М.- ст.викладача кафедри методики дошкільної та початкової освіти КВНЗ «ХАНО») – жовтень 2022;

- вебінар «Як підготувати дитину до шкільного життя» (КЗ «ХАНО»);

- онлайн-бесіда з вихователями старших груп «Реалізація принципу наступності між дошкільною та початковою освітою через розвиток творчих здібностей дітей в умовах дистанційної освіти» (на основі матеріалів презентації КЗ «ХАНО») – листопад 2022;

- онлайн-бесіда «Про виконання плану підготовки до атестації педагогів, які атестуються у 2022/2023 навчальному році» (січень 2023);

- вебінар «Дитячі страхи: від норми до патології. Педагогічна підтримка» (лютий 20223);

«Організація просвітницької роботи серед батьків та дітей щодо забезпечення безпеки під час воєнного стану» (березень 2023);

- онлайн-бесіда «Т.Г.Шевченко - поет, художник».

· Семінари:

- «Формування у дошкільників навичок культури спілкування і ефективної взаємодії з іншими дітьми, дорослими» (жовтень 2022);

- «Розвиток комунікативної культури педагогів в сучасному закладі дошкільної освіти» (жовтень 2022);

- презентація «Реалізація принципу наступності між дошкільною та початковою освітою через розвиток творчих здібностей дітей в умовах дистанційної освіти» (КЗ «ХАНО») – листопад 2022;

- онлайн-семінар (ЗДО № 29) «Дистанційне навчання дошкільників в умовах воєнного стану» (травень 2023).

· Майстер-клас:

- «Руками творяться дива» (виготовлення прикрас для ялинки) – грудень 2022.

· Перегляд методичної літератури:

- «Формування творчої особистості дитини» (березень 2023);

- ознайомлення зі статтями журналів «Дошкільне виховання» №1-2, 2023 (березень 2023).

Цікаво й змістовно були проведені педагогічні ради, на яких були присутні майже усі педагоги дошкільного закладу:

- педагогічна рада № 1: «Шляхи організації освітнього процесу, спрямованого на всебічний розвиток» (31.08.2022);

-педагогічна рада № 2: «Формування соціально громадянської компетентності та трудової культури як важливих складових всебічного розвитку особистості дитини» (09.12.2022);

-педагогічна рада № 3: «Про розвиток мовленнєво-комунікативних та творчих здібностей дітей» (10.02.2023);

- педагогічна рада № 4: «Підведення підсумків роботи педагогічного колективу» (25.05.2023).

Тематика педагогічних рад відповідала ключовим завданням на навчальний рік. Проведені педради відзначались актуальністю, науковістю та педагогічною доцільністю тематики та інноваційним підходом до їх проведення через використання інтерактивних форм та методів роботи.

Також протягом навчального року вихователям постійно надавалась інформація про проведення онлай-семінарів, презентацій, що були організовані викладачами КВНЗ «ХАНО» та проводились обговорення щодо їх змісту.

Стимулюванню цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності освітньо-виховного процесу сприяє атестація, Атестація педагогічних працівників дошкільного закладу проводилася згідно з перспективним планом.

Для педагогів дошкільного закладу Стельмах Т.М., Северін Н.І., Білик В.В. атестаційною комісією у 2022 році було прийнято рішення про перенесення їх атестації на один рік, тобто на 2023 рік, а музичний керівник Табашник І.В. згідно плану повинна проходити атестацію у 2023 році.

Таким чином у 2022/2023 навчальному році пройшли атестацію 4 педагога:

1.Вихователь Стельмах Т.М. - відповідність займаній посаді, присвоєння 11-го тарифного розряду;

2.Вихователь Білик В.В. – відповідність займаній посаді, раніше присвоєному 10-му тарифному розряду;

3.Вихователь Северін Н.І. - відповідність займаній посаді, раніше присвоєному 11-му тарифному розряду;

4.Музичний керівник Табашник І.В. – відповідність займаній посаді, раніше присвоєному 9-му тарифному розряду.

План проведення атестації у 2022/2023 році був виконаний.

1.4. Робота психологічної служби

Війна перевернула дитинство наших малят, порушила звичну роботу дошкільного закладу, але з міркувань безпеки психологічна служба ДНЗ працювала й працює за дистанційною формою освіти.

Протягом навчального року діяльність практичного психолога включала в себе ряд форм і методів роботи з дітьми, педагогами, батьками з урахуванням воєнного стану.

Робота психолога була спрямована на оволодіння педагогами елементарних навичок подолання тривожності, нападів панічної атаки, вміння переспрямувати увагу конкретної дитини або дітей на позитивні явища, зацікавити їх, знайти елементарні способи піднесення їхнього настрою, елементарні способи розслаблення дитини у стані нервового напруження.

Також працівникам ЗДО було запропоновано пройти безоплатний курс підвищення кваліфікації «Перша психологічна допомога учасникам освітнього процесу під час і після завершення воєнних дій».

Практичним психологом проводились тренінги та психогімнастика для зняття чи значного зменшення нервово-емоційного напруження у дітей та членів колективу.

Протягом навчального року для батьків проводились онлайн-консультації:

- «Як заспокоїти дітей під час війни» (вересень 2022);

- «Правила підтримки, якщо родина евакуюється з дитиною» (жовтень 2022);

- «Рекомендації для населення під час воєнного стану» (психолого-педагогічний супровід дітей дошкільного віку) – листопад 2022);

- «Як говорити про війну та повітряну тривогу з дітьми» (грудень 2022);

- «Фізична безпека дітей під час війни» (березень 2023);

- «Онлайн-садочок НУМО» (заняття з дітьми ) –травень 2023.

Для батьків вихованців, з метою оволодіння елементарними навичками самодопомоги, психологічної дитині/дорослому у стані стресу, було запропоновано переглянути «Цикл вебінарів за підтримки дитячого фонду ООН ЮНІСЕФ у співпраці з ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України та громадською організацією «ЛаСтрадаУкраїна».

За потребою здійснювалися індивідуальні онлайн-консультації для батьків.

1.5. Робота з батьками вихованців ЗДО

Впродовж 2022/2023 навчального року педагогічний колектив працював та продовжує працювати у тісному контакті з батьками.

У час воєнної небезпеки педагоги й батьки вихованців ЗДО намагаються об’єднувати свої зусилля, налагоджують співпрацю і дії злагоджено.

Консультування батьків проводилось дистанційно. Тематика консультацій була спрямована на подолання тривожності, зняття нервового напруження та зберігання психологічної рівноваги, на оволодіння елементарними навичками самодопомоги та психологічної допомоги дитині, на вміння правильно діяти під час повітряної тривоги, реально оцінювати загрозу та не піддаватися інформаційному хаосу. З батьками вихованців проводились онлайн-консультації та онлайн -бесіди на теми:

- «Фізична безпека дітей під час війни» (вересень 2022);

- «Пам’ятка для батьків у час воєнної небезпеки» (жовтень 2022);

- «Як зайняти дитину, маючи лише папір та олівці» (листопад 2022);

- «Зберегти дітей – гуманітарна місія сьогодення» (підтримка дітей під час війни) – грудень 2022;

- «Діти повітряних тривог: захищаємо, підтримуємо, виховуємо» (січень 2023);

- «Цікаві дидактичні ігри для малят» (лютий 2023);

- «Небезпека під час війни» (березень 2023);

- «Будь те уважними та обережними!» (квітень 2023);

- «Лісова небезпека» (травень 2023).

Батьки вихованців активно залучались до участі у фотовиставках, фотоколажах, челенджах, конкурсах на теми:

- «Ми із спортом дружимо» (10.09.2022);

- «Мій тато – захисник України» (жовтень 2022);

- «Осінні фантазії» (жовтень 2022);

- «День доброти» (листопад 2022);

- «День хустинки» (07.12.2022);

- «День футболу» (10.12.2022);

- конкурс на кращу Новорічну листівку для наших захисників (грудень 2022);

- челендж «Щедрий вечір, добрий вечір» (січень 2023);

- челендж «Тільки в єдності наша сила» (січень 2023);

- участь у акції «Яким я бачу майбутнє України після перемоги» (лютий 2023);

- участь у марафоні «Добро починається з тебе» (лютий 2023);

- «Книга в подарунок» (квітень 2023);

- «Міжнародний день здоров’я» (квітень 2023);

- «День працівників пожежної охорони» (17.04.2023);

- «День сім’ї» (травень 2023);

- «День вишиванки» (травень 2023).

Протягом навчального року на сайті ЗДО оперативно та об’єктивно надавалася інформація для батьків та громадськості про його діяльність. Оновлення сайту здійснювалося постійно.

1.6. Аналіз адміністративно-господарської діяльності

Важливим аспектом функціонування закладу дошкільної освіти є стан приміщення, території, групових кімнат.

Заклад дошкільної освіти розрахований на 6 груп, групові приміщення відповідають санітарно-гігієнічним нормам, сучасним вимогам до їх естетизації.

Територія закладу має огорожу й захищену смугу по всьому периметру з одного ряду зелених насаджень, розміщено спортивний майданчик, який потребує реконструкції, щоб відповідати сучасним вимогам. Кожна група має окремий ізольований майданчик із зеленими насадженнями, але тіньові навіси є тільки на майданчику групи № 3.

Утримання та влаштування будівлі та території закладу відповідає санітарним нормам устрою й утримання закладів дошкільної освіти. Технічний стан будівлі задовільний.

Згідно інструктивно-методичним матеріалам щодо порядку підготовки закладу освіти до нового навчального року та опалювального сезону з питань цивільного захисту, охорони праці та безпеки життєдіяльності (лист МОНУ від 26.07.2022 № 1/8462-22), з правилами підготовки теплових господарств до опалювального періоду, з метою якісної підготовки теплових систем та електромереж до роботи у осінньо-зимовий період у закладі призначались відповідальні за підготовку ЗДО до роботи в осінньо-зимовий період, вживались необхідні заходи щодо безперебійного функціонування систем електро-, тепло-, водопостачання та водовідведення згідно з нормативними вимогами.

З метою зміцнення матеріально-технічного забезпечення та благоустрою території, створення безпечного предметно-розвивального середовища, безпечного проведення освітнього процесу та праці співробітників за позабюджетні та бюджетні кошти виконано наступні заходи:

· заміна труби системи опалення в групі № 1, у музичній залі;

· капітальний ремонт ганок групи № 5, № 3, харчоблоку;

· кронування дерев, обрізання кущів;

· висаджування квітів на клумбах;

· ремонт у музичному кабінеті, музичній залі:

· косметичний ремонт фойє біля музичної зали;

· ремонт фасаду (15м);

· фарбування ігрових майданчиків;

· фарбування пожежних драбин;

· косіння трави на території дошкільного закладу в період травень-серпень 2023 року.

Поряд з цим заплановано проведення робіт, які необхідно здійснити:

-обладнати спортивний майданчик;

-провести ремонт спальної кімнати груп № 6, № 5.

Задля організованого початку нового навчального року, до початку експлуатації приміщень дошкільного закладу створені належні умови, які відповідають нормативним вимогам.

Таким чином, аналіз роботи ЗДО в 2022/2023 навчальному році показав, що в умовах воєнного стану співпраця всіх служб закладу є певними чинниками, які вплили на підвищення рівня професійної компетентності педагогів, на організацію освітнього процесу за допомогою дистанційної форми роботи з дітьми та їх батьками.

1.7 Пріоритетні завдання педагогічного колективу ЗДО № 320

на 2023/2024 навчальний рік та оздоровчий період

Керуючись Законом України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Концепцією національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 № 641), Положенням про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 № 305), Санітарним регламентом для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234), Гранично допустимим навантаженням на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446), Базовим компонентом дошкільної освіти (затвердженим наказом МОН України від 12.01.2021 № 33), завданнями освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина», з метою підвищення якості дошкільної освіти, враховуючи аналіз освітньої і методичної роботи у 2022/2023 навчальному році, досягнення і перспективи розвитку ЗДО, педагогічний колектив в 2023/2024 навчальному році буде спрямовувати свою діяльність на розв’язання основних пріоритетних завдань:

1. Вдосконалювати роботу спрямовану на охорону життя, збереження та зміцнення фізичного, психічного і соціального здоров’я дітей засобами фізичного виховання, шляхом формування навичок здорового способу життя та безпеки життєдіяльності.

2.Розвивати мовленнєво-комунікативні та творчі здібності дошкільників шляхом організації сучасного освітнього середовища закладу дошкільної освіти, сприятливого для формування гармонійно розвиненої особистості та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини за допомогою інноваційної технології ТРВЗ.

3.Продовжувати роботу з правової освіти дітей дошкільного віку як складову національно-патріотичного виховання.

4.Активізувати роботу з трудового виховання як важливу складову системи гармонійного розвитку дітей дошкільного віку шляхом спільної роботи з батьками.

Шляхи реалізації завдань:

· Блочно-тематичне планування роботи з дітьми.

· Організація предметно-розвивального середовища.

· Інтеграція різних видів діяльності.

· Використання в освітньому процесі інноваційних технологій.

· Співпраця з родинами вихованців.

Завдання педагогічного колективу на літній період 2024 року:

1.Оздоровчі завдання:

- створення оптимальних умов для зміцнення здоров’я вихованців, збереження їх життя та подальшого формування життєвої компетенції шляхом упровадження сучасних здоров’язбережувальних технологій;

- дотримання розпорядку дня з урахуванням чергування фізичних, психічних навантажень та відпочинку дітей, забезпечення максимального перебування їх на свіжому повітрі, відповідності тривалості сну віку дітей;

- оптимізація рухового режиму та самостійної ігрової діяльності дітей протягом дня як важливої складової фізичного розвитку дошкільників;

- забезпечення умов для загартування дитячого організму;

- організація збалансованого харчування та раціонального питного режиму.

2.Освітньо-виховні завдання:

- підвищення ефективності освітньої роботи з питань формування навичок здорового способу життя та знань і уявлень про основи безпеки життєдіяльності дітей;

- спрямувати роботу на активізацію пізнавальної діяльності дітей, формувати навички аналітичного спостереження, розширювати їх уявлення про навколишній світ та себе самих;

- збагачувати практичний досвід через залучення до різних видів дитячої діяльності – ігрової, рухової, пізнавальної, зображувальної, комунікативно-мовленнєвої, пошуково-дослідницької, трудової.

В наступному навчальному році педагогічний колектив закладу дошкільної освіти буде керуватись такими нормативно-правовими документами:

1. Закон України «Про освіту» (із змінами 25.09.2017 № 2145-VIII);

2. Закон України «Про дошкільну освіту» (із змінами 25.09.2017 № 2145-VIII);

3. Закон України «Про захист дитинства»;

4. Закон України «Про забезпечення функціонування української мови як державної;

5. Положенням про дошкільний навчальний заклад (затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 № 305);

6. Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234 «Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів»;

7. Наказ МОН України від 20.04.2015 № 446 «Про гранично допустиме навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності»;

8. Базовий компонент дошкільної освіти в Україні (затверджений наказом МОН України від 12.01.2021 № 33);

9. Декларація прав дитини (схвалена генеральною Асамблеєю ООН 20.11.1989);

10. Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності;

Інструктивно-методичні рекомендації Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі» від 26.07.2010 р. № 1.4/18-3082;

11. Лист МОН Україні від 03.07.2009 № 1/9-455 «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах»;

12. Концепція Національно-патріотичного виховання дітей та молоді (2009);

13. Лист МОН України від 25.07.2016 № 1/9-396 «Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах»;

14. Лист МОН України від 20.10.2016 № 1/9-561 «Щодо організації роботи дошкільних навчальних закладів по ознайомленню дітей із народними традиціями, святами та обрядами»;

15. Лист МОН України від 16.08.2010 № 1/9-563 «Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу»

16. Лист МОН України від 02.09.2016 № 1/9-454 «Про організацію роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах»;

17. Лист МОН України від 02.09.2016 № 1/9-456 «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах»;

18. Лист МОН України від 16.03.2012 № 1/9-198 «Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період»;

19. Лист МОН України від 28.05.2012 №1/9-413 «Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період»;

20. Лист МОН України від 11.10.2017 № 1/9-546 «Щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців»;

21. Лист МОН України від 04.10.2007 № 1/9-583 «Про систему роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні навчальні заклади».

22. Лист МОН України від 19.04.2018 № 1/9-249 «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти»;

23. Лист МОН України від 14.02.2019 №1/11-491 «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти»;

24. Лист МОН України від 09.12.2019 №1/9-750 «Щодо освітніх програм у закладах дошкільної освіти»;

25. Лист МОН України від 12.12.2019 № 1/9-765 «Щодо організації медико-педагогічного контролю на заняттях з фізкультури в закладах дошкільної освіти».

Зміст освітньо-виховного процесу в ЗДО

буде реалізовуватися відповідно до вимог чинної Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» (наук. кер.проекту – Огнев’юк В.О., авт.колектив – Беленька Г.В., Богініч О.Л., Богданець-Білоскаленко Н.І. та ін., нова редакція 2015р.)

у тому числі і парціальними програмами:

· «Про себе треба знати, про себе треба дбати» з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку Л.Лохвицька, Тернопіль: Мандрівець, 2014. — 120 с.;

· «Україна – моя Батьківщина», програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку (авт. – Кичата І. І., Каплуновська О. М., Палець Ю.М.; за наукового редагування Рейпольської О. Д.);

· «Казкова фізкультура», програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку (авт. - Єфименко М. М.)

· «Мудрі шахи», програма та методичні рекомендації з навчання дітей старшого дошкільного віку гри в шахи (В. В. Семизорова, О. І. Духновська, Л. Ю. Пащенко. – Тернопіль : Мандрівець, 2020).

Кiлькiсть переглядiв: 33